Alle aanwezige machines en arbeidsmiddelen in uw bedrijf moeten in een inventaris opgenomen worden. Als werkgever bent u verantwoordelijk voor de opmaak van deze inventaris. U kan hiervoor ook een beroep doen op een persoon die beschikt over voldoende kennis hieromtrent.

De inventaris moet het aantal en de plaats van de aanwezige machines en arbeidsmiddelen vermelden. Voor elk arbeidsmiddel dienen volgende documenten in deze inventaris te worden opgenomen:

  • Bestelbon
  • Conformiteitsattest
  • Indienststellingsverslag
  • Handleiding in de taal van de gebruiker
  • Instructiekaart in de taal van de gebruiker
  • Bij aankoop van een nieuw arbeidsmiddel moet de aankoopprocedure gevolgd worden (zie pagina aankoopprocedure).

Inventaris arbeidsmiddelen

 

U kunt steeds beroep doen op de expertise van onze preventieadviseurs. Hebt u specifieke vragen of wenst u assistentie bij de uitwerking van uw preventiebeleid, dan kunt u contact opnemen met onze afdeling risicobeheersing op het nummer 02/533 74 11 of via sec.rim@cohezio.be